miercuri, 2 februarie 2011

Tineri pentru Tineri



         Ce inseamna "Tineri pentru tineri"?
      TpT este o organizatie non-profit care ne priveste pe noi. E un grup de persoane caruia ii pasa de generatia tanara! Pana la urma noi nu suntem viitorul dar noi il facem! Si ei s-au gandit sa ne reprezinte si sa ne ajute cu problemele de care dam zi de zi.

         Ce treaba au cu mine?
      Pai, de cateva luni (cam 4) fac si eu parte din aceasta organizatie, sunt voluntar. Am ajuns voluntar dupa ce am participat la un curs, intr-un weekend, nu-mi vine sa cred cum acele 3 zile mi-au schimbat viata putin (sunt sigura ca si tie ti s-a intamplat ca zile, sau chiar ore sa iti dea totul peste cap). 
      La inceput nici nu stiam cum se numeste cursul (Responsabilitate individuala: Prevenire HIV/SIDA), pur si simplu a venit la mine in clasa directorul si a spus: Cine nu are ce face cu weekend-ul lui si vrea sa faca ceva misto. In acele zile m-am distrat, am invatat si mi-am facut prieteni. M-am pregatit sa devin voluntar si sa imi incep activitatile de voluntar. E adevarat ca am petrecut cam 16 ore in aceeasi sala, dar am fost inconjurata de oameni de gasca, m-am jucat si am aflat lucruri de care habar nu aveam.



          Deci acum sunt voluntar, si da am un tricou super tare, si imi acord timpul acestei fundatii. Mai exact primul proiect la care particip consta in: predau impreuna cu o colega voluntara la clase de a 10-a din Timisoara ce am invatat eu in acel week-end. Principalele teme sunt: ITS(Infectii cu trasmitere sexuala)Metode contraceptive, HIV/SIDA, Valori, Voluntariat. 

       Imi place foarte mult ceea ce fac si pot spune ca sunt multe motive pentru care si tu ar trebuii sa fii voluntar: 
 te distrezi
 castigi experienta
 te folosesti de ceea ce stii si de ce poti sa faci
 nu pierzi vremea pe acasa
  castigi prieteni
inveti lucruri noi
 cunosti oameni importanti
 te simti util
 ajuti
e anul voluntariatului

        Nimeni nu te poate obliga sa faci ce nu vrei. Daca simti ca vrei sa fi voluntar nu ezita. Pana la urma dai dovada de curaj si de vointa. 

  VREAU SA FAC CEVA!
  VREAU SA SPUN CEVA!
  VREAU SA ARAT CEVA!
  VREAU SA SCHIMB CEVA!  

  daca astea sunt dorintele tale, indeplineste-le


Site-ul Tineri pentru Tineri: http://www.y4y.ro/
Despte voluntari si voluntariat: http://www.voluntariat.ro/voluntari.htm

Un comentariu:

Cristina spunea...

Ai dreptate! E superb sa fi voluntar! sa ajuti! si sa te distrezi!
Anul asta e anul voluntariatului...si credeti-ma e super! [multumesc ca ai facut trimitere la blogul meu]